Aktualności

  • Polityka bezpieczeństwa do kosza?

    25 maja 2018r. zaczniemy stosować przepisy RODO, a nasza ustawa o ochronie danych osobowych i powiązane z nią rozporządzenie “techniczne”, zaczną odchodzić w niepamięć. Rozporządzenie “techniczne” mówi jakie elementy powinna zawierać polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym. Czy oznacza to, że powinniśmy pozbyć się naszej polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania? Niekoniecznie. Zauważmy, że rozporządzenie wskazywało jedynie minimalne wymagania w odniesieniu do posiadanej dokumentacji. Organizacje, które podeszły do problemu solidnie, będą mogły wykorzystać posiadaną dokumentację jako bazę do opracowania systemu zgodnego z RODO.

    Przykładowo, traktowany często po macoszemu opis przepływów danych pomiędzy systemami, po rozszerzeniu o pozostałe przepływy danych, może stanowić świetną bazę dla identyfikacji zagrożeń i analizy ryzyka, ale również być jednym ze sposobów realizacji obowiązku zapewnienia wymaganej przez RODO rozliczalności.

     

     

  • Wytyczne dla RODO

    Gdzie szukać wytycznych dla RODO? To pytanie zaprząta umysły wielu osób przygotowujących organizacje do przetwarzania danych zgodnie z nową regulacją. Poniżej kilka podstawowych adresów, pod które należy śledzić na bieżąco:

     

     

     

  • Konferencja „Bezpieczeństwo danych w sektorze publicznym”

    Konferencja

    Tegoroczna edycja konferencji „Bezpieczeństwo danych w sektorze publicznym” odbędzie się w dn. 17 maja 2017 r. w Warszawie, przy ul. Solec 38 lok. 103.

    Temat przewodni konferencji dotyczy problematyki ochrony danych osobowych ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO/GDPR).

    Konferencja adresowana jest do osób zainteresowanych zagadnieniami związanymi z ochroną danych osobowych, ze szczególnym uwzględnieniem przedstawicieli jednostek administracji publicznej.

    Udział w konferencji jest bezpłatny.

    Przewidywany jest udział osobisty oraz udział zdalny (w wybranych częściach konferencji).

    Formuła konferencji

    Wiodącym celem zeszłorocznej edycji konferencji był wzrost świadomości zagadnień dotyczących bezpieczeństwa danych, ze szczególnym uwzględnieniem wymagań stawianych w jednostkach administracji publicznej.
    W trakcie konferencji poruszone zostały techniczne, ekonomiczne oraz prawne aspekty związane z definiowaniem, utrzymaniem oraz doskonaleniem systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji.

    Tegoroczna edycja konferencji została pomyślana w ten sposób, aby na gruncie rezultatów pierwszej edycji konferencji, pójść o krok dalej i zaadresować nie tylko wzrost świadomości uczestników, ale także zapewnić możliwość wymiany doświadczeń oraz podzielenia się własnymi doświadczeniami a także katalizować budowanie nowych lub utrwalenia istniejących relacji.

    Tegoroczna edycja konferencji będzie realizowana w formule zgodnie z którą:

    • Społeczność sympatyków, prelegentów oraz uczestników tego cyklu konferencji będzie budowana przed, pielęgnowana w trakcie oraz po jej zakończeniu.
    • Zorganizowana zostanie internetowa prekonferencja, w której uczestniczyć będzie można wyłącznie w sposób zdalny.
    • Przed rozpoczęciem konferencji odbędzie się nabór oraz głosowania w kategoriach:
      • MWS (Most Wanted Speaker) :: najbardziej pożądany wykładowca
      • MWQ (Most Wanted Question) :: najbardziej palące pytanie
      • MWT (Most Wanted Topic) :: najbardziej intrygujący temat
      • MWP (Most Wanted Proposal) :: najlepsza zgłoszona propozycja
    • Program konferencji będzie podzielony na części, a każda z nich będzie miała inną formułę – od wykładów plenarnych zaproszonych prelegentów, przez dyskusję z ekspertem, po wystąpienia uczestników:
      • Część 1 konferencji obejmuje wykłady plenarne osób zajmujących się zawodowo praktyką ochroną danych osobowych. Pierwsza część konferencji będzie realizowana w formule wykładowej (wykłady będą strumieniowane przez Internet).
      • Część 2 konferencji poświęcona jest kontroli przetwarzania danych osobowych. Druga część konferencji będzie realizowana w formule dyskusji z zaproszonym ekspertem (z GIODO).
      • Część 3 konferencji dotyczy zagadnień związanych z przygotowaniem do wdrożenia unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Formuła tej części konferencji to World Cafe (propozycje tematów zgłaszane przez uczestników, które w dalszej części omawiane są przy stolikach tematycznych).
      • Część 4 konferencji przewiduje serię 5-minutowych wystąpień dotyczących problematyki konferencji, które zostały zgłoszone przez przedstawicieli instytucji sektora publicznego. Formuła: Ignite Talk (prezentacje złożone są z 20 slajdów, a slajdy przełączane są co 15 sekund).
    • Opracowane zostaną materiały pokonferencyjne będące udokumentowaniem wszystkich aktywności związanych z tegoroczną edycją konferencji: od materiałów wykładowych, przez wnioski z dyskusji oraz komentarze uczestników.
    • Zorganizowana zostanie internetowe spotkanie pokonferencyjne w ramach którego wystąpią eksperci związani z Polskim Towarzystwem Informatycznym.

    Szczegółowe informacje dostępne są na stronie konferencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*